De beste manieren om fit te blijven

Zonder trainingen en wedstrijden is het natuurlijk lastig(er) om fit te blijven. Vooral nu je ook minimaal anderhalve meter afstand moet houden van elkaar. Maar wees niet getreurd, want wij gaan jou - onder andere door dit artikel - helpen om fit te worden én te blijven! En dat doen we op verschillende manieren, zodat je straks weer op de beste manier het voetbalveld op gaat.

Cooling _down JO

Jonger Oranje Coach op Instagram

Vanaf afgelopen donderdag plaatsen we elke dag om 10.00 uur een Instagram Story onder de noemen #STAYFIT met oefeningen om lekker fit te blijven. Onze Jonger Oranje coach zal de oefeningen voordoen en uitleggen hoe je deze het beste kunt doen. Het enige wat je hoeft te doen, is ons account @jongeroranje te volgen op Instagram en natuurlijk de oefeningen zo goed mogelijk na te doen.

We gaan elke dag andere onderdelen behandelen. Zo komen de volgende oefeningen aan bod: squats, Bulgarian split squats, planking en nog veel meer jezelf te blijven ontwikkelen en te verbeteren.

"BEKIJK HIER ALLE #STAYFIT VIDEO'S VAN ONZE JONGER ORANJE COACH"

Touwtjespringen

Naast de oefeningen van de Jonger Oranje coach is het ook mogelijk om zelf in huis aan de slag te gaan met bijvoorbeeld conditietraining. Touwtjespringen is ontzettend goed om aan je conditie te werken. Dat niet alleen, want het is ook goed voor je uithoudingsvermogen, timing, balans, snelheid, kracht en explosiviteit. Je kunt onderstaand schema aanhouden elke dag:

Warming-up: 2 minuten rustig touwtjespringen
Ronde 1: 20 seconden snel springen
Ronde 2: 30 seconden gemiddeld springen
Ronde 3: 40 seconden langzaam springen
Ronde 4: 30 seconden gemiddeld springen
Ronde 5: 20 seconden snel springen
Ronde 6: 40 seconden gemiddeld springen

Hardlopen

Natuurlijk mag je ook af en toe even lekker naar buiten om een frisse neus te halen. Hoog tijd om je hardloopschoenen aan te doen en je uithoudingsvermogen te verbeteren. Als je het leuk vindt kun je hier een sportmaatje voor zoeken. Dit zorgt ervoor dat je meer plezier in het sporten hebt en daarnaast kunnen jullie elkaar motiveren.

Een makkelijke training die weinig tijd kost is een intervaltraining van 10 x 2 minuten hardlopen met 1 minuut rustig dribbelen. Probeer in de tempo’s de snelheid te zoeken die je de hele training vol kan houden, maar die wel hoog genoeg is zodat de laatste 2 à 3 loopjes redelijk zwaar zijn.

Jonger Oranje Held:

    SPREEKBEURT-PAKKET

    Vertel je klas over Jonger Oranje. Vraag het Jonger Oranje spreekbeurtpakket aan. Laat je ons wel even weten hoe het is gegaan?

    Jonger _Oranje _Spreekbeurt

     

    VIDEO'S JONGER ORANJE

    Videoverslag Jonger Oranje - PSV

    YT1

    JO Masterclass met Juventus bij FC Den Bosch

    YT2

    Jonger Oranje Talentendag met FC Volendam

    YT4