Algemene Voorwaarden van Jonger Oranje

Laatst bijgewerkt: 4 juli 2025

1)  Wie bedoelen we met wie?

  • Deelnemer: het kind of de jongere die meedoet aan een Jonger Oranje activiteit.
  • Klant: de ouder, verzorger of jongere (> 16 jaar) die de inschrijving of aankoop doet.
  • Inschrijfformulier: het formulier op onze website waarmee jij je inschrijft.
  • Overeenkomst: de afspraak tussen Jonger Oranje en de Klant over deelname aan een activiteit.
  • Deelnamekosten: het totale bedrag dat je betaalt voor deelname, inclusief btw.
  • Jonger Oranje: wij dus! Gevestigd in Wormer.

2) Wanneer gelden deze voorwaarden?
Deze voorwaarden gelden voor alles wat we met jou afspreken rondom deelname aan onze activiteiten of andere aankopen via onze website. Heb je zelf ook voorwaarden? Dan gelden die alleen als wij dat schriftelijk hebben bevestigd. Als er iets in onze voorwaarden niet klopt of wettelijk niet mag, blijft de rest gewoon geldig.

3) Hoe komt een inschrijving tot stand?
Zodra je het inschrijfformulier op onze website invult, akkoord gaat met deze voorwaarden en betaalt, is je inschrijving definitief.

4) Bedenktijd
Je hebt na inschrijving 14 dagen de tijd om je inschrijving te annuleren. Dit heet het herroepingsrecht. Je hoeft geen reden op te geven, zolang je het maar schriftelijk laat weten via info@jongeroranje.nl. We storten het betaalde bedrag dan binnen 14 dagen terug. Als de Klant na 14 dagen wil ontbinden, dan wordt de mogelijkheid geboden om de inschrijving om te zetten naar een ander evenement.

5) Regels tijdens de evenementen
We verwachten van iedere deelnemer dat hij of zij zich netjes gedraagt en onze aanwijzingen opvolgt. Als een deelnemer overlast veroorzaakt, kunnen we besluiten om de deelname te stoppen. Kosten die daaruit voortkomen zijn voor de Klant.

6) Aansprakelijkheid Jonger Oranje

  • Persoonlijke spullen zoals kleding, telefoons of waardevolle spullen zijn op eigen risico.
  • We zijn niet aansprakelijk voor schade, verlies of diefstal, behalve als het komt door grove schuld of opzet van onze kant.
  • We zijn niet aansprakelijk voor blessures die ontstaan tijdens evenementen.
  • We raden aan een goede verzekering af te sluiten.

7) Schade door deelnemer
De Klant is verantwoordelijk voor eventuele schade die door de deelnemer wordt veroorzaakt, bijvoorbeeld door het niet naleven van de regels. Ook als anderen hierdoor schadeclaims indienen, ben je als Klant verantwoordelijk.

8) Wat als we moeten annuleren of iets wijzigen?
Soms hebben we te maken met overmacht, bijvoorbeeld door te weinig aanmeldingen (minder dan 70% van het maximum aantal deelnemers). In dat geval kunnen we het evenement annuleren of een alternatief aanbieden. We doen ons best om altijd een passende oplossing te vinden, maar zijn niet verplicht om schade te vergoeden.

9) Gevonden voorwerpen
We bewaren gevonden spullen nog 14 dagen na afloop van het evenement. Daarna geven we ze weg aan een goed doel.

10) Foto’s en media
Tijdens onze evenementen maken we actiefoto’s en videobeelden. De actiefoto’s gebruiken we voor social media en zijn beschikbaar voor verkoop. Door je aan te melden ga je hiermee akkoord. Wil je liever niet dat we foto’s of video-opnames gebruiken? Laat het ons dan even weten via info@jongeroranje.nl.

11) Vragen of klachten?
Is er iets niet helemaal naar wens verlopen? Neem dan eerst contact met ons op via info@jongeroranje.nl. Komen we er samen niet uit? Dan kun je je klacht aanmelden bij:

12) Nederlands recht
Op al onze afspraken is het Nederlandse recht van toepassing. Eventuele geschillen worden behandeld door de rechtbank in Amsterdam.